
DARE2C
Durable Aluminum Reinforced Environmentally-friendly Concrete Construction
Durable Aluminum Reinforced Environmentally-friendly Concrete Construction
SUSOLTECH (Forskningssenter for bærekraftig solceleteknologi) er et forskningssenter for miljøvennlig energiforskning. SUSOLTECH er et samarbeid mellom de ledende norske forskningsgruppene innen solcelle-teknologier og ledende selskaper i...
Forskningssenter for nullutslippsområder i smarte byer (FME ZEN) har utviklet løsninger som bidrar til at nullutslippssamfunnet realiseres.
Impact of changing climate on infrastructure in Longyearbyen: Stability of foundations on slope terrain – case study (FST)
Miljøbehov og velferdsindikatorer for nye lokaliteter og systemer.
I EU-prosjektet GENIALG (Genetic diversity exploitation for innovative macroalgal biorefinery) er målet å utvikle kostnadseffektiv dyrkings av makroalger for å muliggjøre bruk av dyrkede makroalger til en rekke produkter. Prosjektet vil designe...
Hovedmålet med prosjektet er å utvikle et kostnadseffektivt geotermisk rørsystem til TRL nivå 4 som under operasjon tåler temperaturer opp til 400-500°C i H2S og CO2 miljøer under en driftsperiode på 20 år, og i tillegg tåler raske...
Prosjektet HYBRIDskip skal utvikle en løsning der hoveddriften til fergen baseres på hydrogen/brenselcelle. For å få en energieffektiv drift vil det også bli brukt batteri slik at en får en hybrid løsning basert på hydrogen/brenselcelle og batteri.
Prosjektet har som mål å etablere et kunnskapsgrunnlag for utvikling av en fremtidig løsning for optimal håndtering av nedkjølte pasienter. Kunnskapsgrunnlaget skal være basert på en brukersentrert prosess og vitenskapelig dokumentasjon.
Intelligente transportsystemer (ITS) skal bidra til å gjøre transportsystemene sikrere, mere effektive, mere miljøvennlige og mere tilgjengelige for alle typer brukere. SINTEF har utarbeidet en oversikt over tiltak (ITS-tjenester) som kan være...
Vi skal utvikle en bedre teknisk løsning for vevsprøvetaking i lungene under bronkoskopi, spesielt i de ytre delene av luftveiene.
MonArc (Monitoring of Arctic Infrastructure) will create and facilitate research cooperation between Norwegian and Russian researchers in Svalbard on the basis of joint monitoring of infrastructure response to climate change influence.
MoZEES, et forskningssenter for miljøvennlig energi (FME), bidrar til utvikling av nye batteri- og hydrogenmaterialer, -komponenter og -systemer for applikasjoner innen transportsektoren (vei, bane og sjø).
Riktig dosering av medikamenter for justering av stoffskiftet etter fjerning av skjoldbruskkjertelen.
Ny forbrenningsteknologi er nødvendig for å forbedre effektiviteten av CO2-fangst fra naturgass
Nye løsninger for bruk av faseendringsmaterialer for effektiv lagring av termisk energi
Re-FOOD-prosjektet sikter på å utvikle et internasjonalt partnerskap mellom Norge og India som vil bidra til å styrke den globale bioøkonomien. Prosjektpartnerne vil utvikle integrerte fremgangsmetoder for å hanskes med de bioøkonomiske utfordringene...
Hovedmålet med ReGenWool-prosjektet var å undersøke muligheten for kjemisk gjenvinning av norsk lavkvalitetsull og andre keratinrike biprodukter som fjær til høyverdimaterialer som kan brukes i tekstiler.
Målet til Project SIGHT var å skape nye teknologier som fanger opp og forstår fysiske rom i den virkelige verden på samme måte som mennesker gjør. Teknologiene som følger av dette prosjektet hadde som mål å gi verdens første intelligente plattform...
Prosjektet SmartFeeder skal gi kunnskap om hvordan automatiserte og sømløse tilbringertjenester kan bidra til en grønn omstilling hos trafikantene.
Prosjektet "Solar Fueled Electric Maritime Mobility" ønsker å demonstrere mulighetene og de sosiale, økonomiske og miljømessige fordelene med solenergi knyttet til elektrisk båttransport i Tunisia og regionen rundt.