GeoTracks
GeoTracks skal pilotere og utvikle en prototyp på en løsning for veiprising som baserer seg på posisjonsdata fra mobilnettet.
GeoTracks skal pilotere og utvikle en prototyp på en løsning for veiprising som baserer seg på posisjonsdata fra mobilnettet.
Vi utvikler kunnskapsgrunnlag for en automatisert mobilitetstjeneste som er attraktiv, trygg, miljøvennlig og kostnadseffektiv.
Øygarden kommune ønskjer SINTEF som forskings- og utviklingspartnar som eit ledd i å realisera kommunen sin visjon om å bli eit fyrtårn i vest, og det denne ambisjonen vil krevja av kommunen med omsyn på kompetanse og nettverk til kunnskapsmiljø...
COASTAL Squared gir et norsk perspektiv til H2020 prosjektet COASTAL gjennom å undersøke interaksjonene mellom landlige og kystnære områder i et norsk kontekst.
I dag styres trafikken på vei, sjø, luft og bane hver for seg. ORCHESTRA jobber med fremtidens trafikkstyring – såkalt trafikkorkestrering. Trafikken skal styres og koordineres på en mer proaktiv og resilient måte både innen og på tvers av...
Løsninger for bruk av geofenceteknologi og -systemer for bedre sikkerhet, trafikkflyt og miljø i byområder.
Hovedmålet med innovasjonsprosjektet er å lage en digitalt støttet plattform for tverrsektorielt samarbeid for arbeidet med å redusere antall ulykker og konsekvensene av ulykker med fritidsbåter. Plattformen skal samle informasjon om aktivitetsnivå...
AutoSafe sin primære målsetning er å utvikle løsninger for autonom persontransport på sjø med liten eller ingen bemanning ombord.
Den maritime sektoren må i de kommende årene møte strengere krav til klimautslipp, hvor store skipsmotorer må tilpasses nullutslippsteknologi.
Utvikling av innovative og integrerte kjøle- og oppvarmings-konsepter om bord i cruiseskip
Launched in 2020, the Aurora Urban Freight partnership brings together cutting-edge work from leading research institutions in the Northern latitudes. Our goals are to increase awareness of cultural influences in freight research and project...
Vi har utviklet et nøyaktig og brukervennlig verktøy som skal hjelpe europeiske veieiere med utbygging og implementering av fornybar energi og "energy hubs" langs veien.
Åfjord kommune ønskjer SINTEF som forskings- og utviklingspartnar som eit ledd i å realisera kommunen sin visjon om å væra ein føregangskommune, og det denne ambisjonen vil krevja av kommunen med omsyn på kompetanse og nettverk til kunnskapsmiljø...
Vi utvikler teknologi for satellittbasert veiprising.
SNAPSHOT har undersøkt hvordan økt netthandel påvirker hele transportsystemet.
OneImpact fokuserer på innovasjoner i kumulative konsekvensstudier og applikasjoner for å bidra til bevaring og bærekraftig forvaltning av reinsdyr i Skandinavia.
RAPID-prosjektet har som mål å redde liv ved å levere et varslingssystem som tidlig kan oppdage kritisk skade på transportsystemers infrastruktur, samtidig som det minimerer systemavbrudd og forsinkelser til kritiske forsyningskjeder.
Elektrifisering av transportsektoren kan oppnås med hydrogen- og/eller batteriteknologier. Modulariteten til disse komponentene muliggjør individuell tilpassing av kraftsystemet, nøye tilpasset hver brukers spesifikke krav. Optimal design...
Et nytt dataverktøy skal gjøre vinterdrift på veiene litt enklere. Sintef utvikler systemet for Statens vegvesen.
SUPEERA-prosjektet støtter implementeringen av SET-planen.
PILOTING har som mål å øke effektiviteten, sikkerheten og kvaliteten på inspeksjon og vedlikehold på infrastrukturer i tunneler, broer og raffinerier.