
SICALC
SICALC er en ny tjenestemodell for beregning av støy fra flytrafikk.
SICALC er en ny tjenestemodell for beregning av støy fra flytrafikk.
SINTEF har utviklet Mobility-as-a-Service-tjenester tilpasset spredtbygde strøk. Hovedidéen er et felles system for transportplanlegging, der behov for person- og varetransport samordnes for å utnytte transportressursene optimalt.
Evidence based assessment of Natural Water Retention Measures (NWRM) for sustainable water management
INTRANSIT er et åtteårig forskningssenter som ser på omstillingsprosesser i norsk næringsliv. Den overordnede ambisjonen er å forstå hvordan omstilling til en mer bærekraftig og smartere norsk økonomi kan fremmes.
Ocean Plastic Turned into an Opportunity in Circular Economy
EROSS-prosjektene utvikler romfartøy som kan utføre vedlikeholdstjenester på satellitter i bane. På denne måten kan satellittenes levetid forlenges, og behovet for nye oppskytninger reduseres.
Hvordan kan fylkeskommunen akselerere næringslivet i overgangen til en sirkulær økonomi, og hvordan kan de bruke sin rolle som samfunnsutvikler for å få dette til?
TRAZEPO er et kompetanseprosjekt som skal bidra til omstilling av energisystemet i Norge. Målet er å utvikle ny kunnskap om hvilken rolle havnene kan spille som energiknutepunkter: Hvordan de kan legge til rette for mer bærekraftig transport og...
Greening the Fleet (Greenfleet) skal analysere utfordringer og muligheter ved overgangen fra fossilt brennstoff til lavutslipps energiteknologi i skipsfarten.
Hovedmålet med ReGenWool-prosjektet var å undersøke muligheten for kjemisk gjenvinning av norsk lavkvalitetsull og andre keratinrike biprodukter som fjær til høyverdimaterialer som kan brukes i tekstiler.
Oljevern er mer utfordrende i kaldt klima. Prosjektet utvikler og evaluerer effektiviteten og miljøeffektene av ulike responsmetoder i kaldt klima med sikte på å utvikle et strategisk verktøy for oljevernstrategi og beslutningstaking.
Sintef har hatt sentral rolle i utviklingen av finansieringssystemer i Norge. Fra den tidlige utviklingen av DRG, til de siste endringene i risikojustert kriteriebasert rammefinansiering.