
FlexiMan - Flexible Additive Manufacturing for Competitive Maritime Components
The FlexiMan Project is an industrial-driven research project aiming to redesign the existing manufacturing chain of maritime spare parts.
The FlexiMan Project is an industrial-driven research project aiming to redesign the existing manufacturing chain of maritime spare parts.
OntoCommons er et H2020 CSA-prosjekt dedikert til standardisering av datadokumentasjon innen alle domener relatert til materialer og produksjon.
Målet til RecirkIrRu-prosjektet vil være å demonstrere innovativ, effektiv og miljøvennlig utvinning av verdifulle iridium (Ir) og ruthenium (Ru) fra avfall til verdifulle mellomprodukter slik at de kan brukes av K.A. Rasmussen til videre...
In-No-Plastic har som mål å utvikle og demonstrere opprensingsteknologi for nano-, mikro- og makroplast i naturlige vannmilj��er.
I dette prosjektet skal SINTEF videreutvikle en målrettet behandlingsstrategi som allerede har gitt lovende effekter i dyr med svulster, fra pasienter. Strategien baserer seg på bruk av nanopartikler utviklet ved SINTEF som inneholder cellegift.
BATMOBILE er en flerskala modelleringsplattform utviklet for å støtte teoribasert design av nye batterier i både industri og forskning.
BATTERY 2030+ er et stort og langsiktig europeisk forskningsinitiativ med en visjon om å finne fremtidens bærekraftige batterier og gjøre det mulig for Europa å nå de målene som er skissert i European Green Deal.
CleanExport-prosjektet vil gi strategiske råd og investeringsstøtte for økt utnytting av Norges potensial for ren energieksport.
CO2-utslippene fra forbrenning av foredlet avfallsbrensel i EU er anslått til ca 18 millioner tonn per år (ERFO - European Recovered Fuel Organisation, 2015). Videre antas markedet for slike brensler å kunne øke og medføre CO2-utslipp på mer enn...