Denne metoden gjør støyskjermer overflødige
Bildekk med lav rullemotstand kombinert med riktig veidekke gir like mye støyreduksjon som en tradisjonell støyskjerm.
Bildekk med lav rullemotstand kombinert med riktig veidekke gir like mye støyreduksjon som en tradisjonell støyskjerm.
Å endre IT-systemer i luftfartssektoren krever at eksperter samarbeider på tvers av fagfelt, organisasjoner og land. Det sitter langt inne. Kan mekanismer fra spillverden hjelpe?
Arendal gjestehavn ble offisielt åpnet under Arendalsuka av næringsminister Mæland og Innovasjon Norges direktør Traaseth. Prosjektet er et resultat av flere års arbeid med IPN- og andre prosjekter finansiert av Forskningsrådet, Innovasjon Norge og...
SINTEF har på oppdrag fra KS og i samarbeid med Høgskolen i Sørøst-Norge utviklet en tverrfaglig opplæringspakke om velferdsteknologi for ansatte i de kommunale helse- og omsorgstjenestene. Opplæringspakken ble lansert av KS 30. august, som...
Kunstig intelligens kan øke antallet inngrep per dag ved sykehusenes operasjonsstuer.
SINTEF støtter industriell digitalisering og nyskapning i Norge med satsinger på stordata, tingenes internett og kunstig intelligens i samarbeid med Telenor og NTNU.
SINTEF sender i disse dager ut en omfattende spørreundersøkelse til nesten 25 000 ansatte i petroleumssektoren. Datainnsamlingen gjennomføres i forbindelse med et forskningsprosjekt om helse, arbeidstid og andre arbeidsforhold.
Store, europeiske flyplasser kan ikke lenger ekspandere fysisk. Det betyr at avgang, adkomst og bevegelser på rullebanen må skje raskere. Et norsk system som skal få avgårde flere fly, er testet på Arlanda, Charles-de-Gaulle og Hamburg flyplass.
Europa sliter med sosiale utfordringer som arbeidsledighet, helseproblemer og flyktninger. EU inviterer industri, lokalsamfunn, grasrotaktivister, studenter – og deg, til å finne løsninger.