I prosjektet skal det kartlegges hvordan skoler jobber med tiltak for elever med hørselshemming i dag. Gjennom en bruker-sentrert tjenestedesign tilnærming, skal det identifiseres om det finnes udekkede behov når det gjelder å kartlegge, planlegge og gjennomføre akustiske, teknologiske og pedagogiske tiltak i sammenheng. Formålet er å sette skoleledere, lærere og andre interessenter bedre i stand til å bruke tilgjengelig kunnskap, og veiledere til å planlegge og gjennomføre tilrettelegging.
Mønsterklasserom levert som tjeneste – tilrettelegging i skolen for barn med hørselshemming
Hovedmålet med prosjektet er å utvikle et forslag til en helhetlig tjeneste for å tilpasse og gjennomføre tiltak for elever med nedsatt hørsel, som grunnlag for videre tjenesteinnovasjon.
Kontaktperson
![](/contentassets/df65ecd7d54545b98db6a7d45d73f118/shutterstock_1352177357.jpg?width=1080&height=720&mode=crop&scale=both&quality=80)
Nøkkeltall
Prosjektvarighet
2019 - 2021