Prosjekter
- WAPS-IT: Internasjonalt opplæringsprogram for vindassisterte fremdriftssystemer (2025 - 2027)
 - ENGAGE - Engasjer samfunnet for risikobevissthet og motstandskraft (2022 - 2023)
 - MARMAN - Maritime Resilience Management of an Integrated Transport System (2021 - 2026)
 - Fritidsbåtplattformen — en digitalt støttet plattform for tverrsektorielt samarbeid mot fritidsbåtulykker (2021 - 2023)
 - NEXUS (2014 - 2016)
 
Publikasjoner
- Omfanget av identifisert, men ikke utført korrigerende vedlikehold. Sammenhenger med hendelser og ansattes opplevelser av vedlikehold Les publikasjonen
 - Sikkerhet for alle. Tiltak for en sikrere og mer inkluderende arbeidsplass på sjøen Les publikasjonen
 - Risikomodell og indikatorer for fritidsfartøy Les publikasjonen
 - Behovskartlegging for Fritidsbåtplattformen Les publikasjonen
 - A risk model for recreational craft accidents Les publikasjonen
 - Challenges and Opportunities of Implementing the Operators' Perspective: Experiences from Automated Drilling Projects
 - Adopt or adapt? Seafaring communities of practices faced with increased automation
 - Kartlegging av arbeidstid i petroleumsnæringen Les publikasjonen
 - Risk factors and navigation accidents: A historical analysis comparing accident-free and accident-prone vessels using indicators from AIS data and vessel databases Les publikasjonen
 - Automation and autonomous systems: Human-centred design in drilling and wells Les publikasjonen
 
Annen formidling
- Stolte sjøfolk er i sterk tvil om sikkerheten til selvkjørende skip
 - Proud seafarers have strong doubts about the safety of autonomous ships
 - Selvkjørende skip? Sjøfolk tviler på sikkerheten
 - Strong doubts about safety
 - Har vi tro på automatisert og autonom teknologi? Smakebiter fra tusenvis av sjøfolks besvarelser.
 - A risk model for recreational craft accidents
 - Kartlegging av arbeidstid i petroleumsnæringen
 - FRIC webinar: LEARNING FROM FIRES IN NORWAY: Preconditions, barriers and enabling factors
 - Felles, digital delingsplattform for sjøsikkerhet
 - Safety implications of interplay between technological changes and maritime professional identity