Prosjekter
Publikasjoner
- Emerging AI individualism: how young people integrate social AI into everyday life Les publikasjonen
- Exploring users’ privacy decision making in retail– insights and challenges for HCI research
- AI Individualism: Transforming Social Structures in the Age of Social Artificial Intelligence
- LLM-Powered Conversational AI in Customer Service: Users’ Expectations and Anticipated Use Les publikasjonen
- Conversation logs as a source of insight: Predicting user satisfaction for customer service chatbots Les publikasjonen
- Unge og helseinformasjon: ChatGPT vs. fagpersoner Les publikasjonen
- Risk Society and AI: Understanding Trustworthy AI at a Societal Level Les publikasjonen
- Explanations for trustworthy AI in critical infrastructure: A case from wastewater treatment in Norway Les publikasjonen
- LLM Hallucinations in Conversational AI for Customer Service: Framework and End-User Perceptions Les publikasjonen
- Understanding Model Power in Social AI Les publikasjonen
Annen formidling
- Kommunikasjonens mørke side: Fra FAKESPEAK til NxtGenFake
- Kommunikasjonens mørke side: Fra FAKESPEAK (språket i falske nyheter) til NxtGenFake (KI-generert desinformasjon)
- Chatbots and Human-Centered AI: 8th International Workshop, CONVERSATIONS 2024, Thessaloniki, Greece, December 4–5, 2024, Revised Selected Papers
- Hvem gir unge «best» svar om mental helse: KI eller fagfolk?
- KI – et spennende supplement i karriereveiledningen
- A Qualitative Exploration of Human – Chatbot Relationship Development Les publikasjonen
- Chatbot research at SINTEF
- Ethics and trust from a human-centric perspective
- Trustworthy AI in THEMIS 5.0
- KI og karriereveiledning