Til hovedinnhold

Informasjon til våre kunder og samarbeidspartnere

Informasjon til våre kunder og samarbeidspartnere

Som arbeidsgiver ønsker vi å bidra til å begrense spredningen av koronaviruset. For å redusere smittefare innfører vi derfor kontaktreduserende tiltak, som å jobbe hjemmefra for så mange som mulig av våre ansatte.

I SINTEF Manufacturing har helse og sikkerhet for våre ansatte og medmennesker høyeste prioritet. Samtidig ønsker vi å opprettholde så god drift som mulig for våre kunder.

Fra mandag 16. mars har vi innført en rekke tiltak i våre lokaler – for våre kunder, og for våre ansatte.

  • Vi stenger våre lokaler for besøk.

  • Våre laboratorier og verksted på Raufoss er bemannet fra 07:30-21:00 på hverdager. Vi har innført forskjøvet arbeidstid for å redusere antall personer på jobb samtidig.

  • Kunder med egne laboratorier i bygning 100 vil fortsatt ha tilgang til sine områder.

  • Prøvemottak i bygning 100 flyttes midlertidig til venstre for hovedinngangen.

  • Vi bruker hansker ved mottak og behandling av prøver.

  • De av våre ansatte som kan utføre arbeidet sitt hjemmefra, gjør det inntil situasjonen rundt smittespredning er mer avklart.

  • Andre tiltak i våre lokaler innebærer økt renhold på kontaktflater, samt at kantina er stengt.


Digitalt samarbeid

Det er viktig for oss å opprettholde god kontakt med kunder og samarbeidspartnere. Vi forsøker derfor å gjennomføre planlagte møter på en best mulig måte ved hjelp av digitale samhandlingsløsninger. ​

Ta kontakt med din prosjektleder eller kontaktperson dersom du har spørsmål om ditt kundeforhold. En liste over våre ansatte finnes her.

  • Mer informasjon om status i SINTEF finnes her.
  • En liste over hva som SINTEF kan bidra med i den pågående situasjonen finnes her.