Til hovedinnhold
Norsk English

Mass Media in an age of Mass Participation

Sammendrag

Foredraget gir en kritisk diskusjon av den økende tendensen til å inkludere brukerskapte elementer og til å involvere publikum som innholdsprodusenter. Det argumenteres for at selv om deltakerkulturen er verdifull, bør ikke massemedieaktørene se seg blinde på brukerinvolvering. Massekommunikasjonen har aldri vært avhengig av symmetriske kommunikasjonsformer for å fungere, snarere tvert i mot. Forskjellene mellom massekommunikasjon og mer personlige kommunikasjonsformer diskuteres ut fra interaksjon, deltakelse og sosial integrasjon.
Les publikasjonen

Kategori

Vitenskapelig foredrag

Språk

Engelsk

Forfatter(e)

  • Marika Lüders

Institusjon(er)

  • SINTEF Digital / Sustainable Communication Technologies

Presentert på

Nordiske Mediedager

Sted

Bergen

Dato

08.05.2008 - 10.05.2008

Arrangør

Nordiske Mediedager

År

2008

Vis denne publikasjonen hos Cristin