Til hovedinnhold
Norsk English

Rådgiverrollen, mellom tidstyv og grunnleggende ferdighet

Sammendrag

Denne rapporten presenterer resultatene fra et kvalitativt forskningsprosjekt om rådgiverrollen. Prosjektet ble gjennomført på oppdrag fra Utdanningsforbundet, av forskere ved SINTEF, NTNU og IRIS. Prosjektet ble gjennomført i 2014, og i tråd med oppdragsgivers ønske konsentrerer rapporten seg om rådgivernes egne oppfatninger rundt rolle og arbeidshverdag i skolen. Rapporten tar for seg rådgiverrollen både i ungdomsskolen og i videregående skole. Studien har utelukkende vært basert på kvalitative data fra intervjuer gjennomført vinter 2013 og gjennom 2014. Rapporten søker å gi innsikt i hva rådgiverne synes er viktig for den videre utviklingen av rådgiverfunksjonen i skolen, både i forhold til kompetanseheving, arbeidsoppgaver, arbeidsdeling og samarbeid.
Les publikasjonen

Kategori

Forskningsrapport

Språk

Norsk

Forfatter(e)

  • Siri Mordal
  • Trond Hallgeir Buland
  • Ida Holth Mathiesen

Institusjon(er)

  • SINTEF Digital / Helse
  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • NORCE Norwegian Research Centre AS

År

2015

Forlag

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Hefte nr.

A26556

ISBN

9788214057935

Vis denne publikasjonen hos Nasjonalt Vitenarkiv