
Traff-lAITs
Smart AI CAM-integrasjon for adaptiv trafikkstyring
Smart AI CAM-integrasjon for adaptiv trafikkstyring
BioMet vil gi kunnskapen som trengs for å redusere fossile CO2-utslipp fra norsk ferrolegering og Si-produksjon industri med 40 % innen 2030 ved å erstatte fossilt karbon med biokarbon.
Gjennom et flerårig forskningsprosjekt skal SINTEF-forskere få frem ny kunnskap om arbeidsmiljø og arbeidsbetingelser for arbeidstakere i Norge.
Robuste strategier og tiltak for redusert energiforbruk i transportsektoren
Evalueringen av Nasjonalt forløp for barnevern skal gi kunnskap om hvorvidt, og hvordan, forløpet bidrar til at flere barn og unge i barnevernet får nødvendig helsehjelp.
Målet med WAge-prosjektet er å utvikle, implementere og teste en arbeidsplass-basert tilnærming for kartlegging og evaluering av eksponering, fysiske og organisatoriske faktorer for arbeidstakere.
Vi undersøker forutsetninger for et integrert, trygt og smart trafikksystem - for å unngå kollisjon med vilt.
Prosjektet WINDRISE skal samle ledende norske aktører i verdikjeden for bærekraftig og oppskalert produksjon, transport og installasjon av bunnfaste havvindunderstell.
Målet med BreathSense-prosjektet er å lage en ny klinisk arbeidsflyt og en bærbar pustediagnostisk enhet som kan brukes for å overvåke pasienter hjemme. Dette vil gjøre det mulig å forutse forverringer i KOLS (kronisk obstruktiv lungesykdom) i...
For å oppnå Europas klimanøytrale mål er vi avhengige av vår evne til å utvikle rene energi- og mobilitetsløsninger på den mest bærekraftige måten.
Storskalaproduksjon av diatoxanthin - et høyverdiprodukt fra mikroalger med egenskaper som kan motvirke kreftutvikling og inflammasjon
HybriGrowth har som mål er å utvikle et nytt hybrid, energieffektivt veksthuskonsept som kombinerer vertikal og tradisjonell veksthusproduksjon, samt å utforske potensialet for bruk av hybride veksthus i Norge.
JORDBÆRA utvikler kunnskapsgrunnlag for bærekraftig arealbruk med fokus på jordvern, matsikkerhet og tverrsektoriell planlegging.
REWARD har som mål å utvikle relevante testmetoder og skaffe ny kunnskap om hvordan kabler med ny miljøvennlig isolasjon skal testes
Målet med prosjektet er å gi europeiske veimyndigheter bedre innsikt i hva som kreves for å etablere en pålitelig og sikker veidatainfrastruktur.
Analyse- og beslutningsverktøy for å redusere urban vannforurensning
NYMOOR vil muliggjøre design og bruk av nylonforankringssystemer for flytende vindturbiner, redusere for material- og ressursbruk og muliggjøre nye forankringsløsninger.
Potensialet for energieffektivisering i sjømatnæringen
I SEAD-prosjektet skal vi studere feste (adhesjon) og forankringspotensialet til en gruppe planteinspirerte kjemikalier, såkalte pyrogallol-baserte forbindelser, som utgangspunkt for lim for bruk i sjøvann.
SIBERIA har til hensikt å utvikle helt fluorfrie Na-ion- som alternativ batteriteknologi for stasjonær lagring.
TESTUDO-prosjektet har som mål å bruke toppmoderne teknologier for deteksjon, forebygging og prediksjon for å utvikle en avansert plattform for kontinuerlig overvåking av kritisk infrastruktur i tøffe og avsidesliggende områder.