SINTEF søker en engasjert og strukturert IT- leveransekoordinator som ønsker å bidra til god teknologistyring, leveranseoppfølging og sikker drift i et kunnskapsmiljø i verdensklasse. Du vil jobbe i vårt team for IT leveransestyring, som er et sentralt miljø for styring av interne og eksterne leveranser på IT-siden i SINTEF. Du vil jobbe i grensesnittet mellom brukerbehov, sentrale føringer og interne og eksterne leverandører av IT til SINTEF. Hovedfokus vil være å sørge for at vi når målene våre på IT-siden, spesielt knyttet til oppfølging av tjenestenivåer, økonomi og brukertilfredshet. Stillingen rapporterer til IT-sjef i SINTEF. Hovedarbeidsoppgaver:
-
Service Level Management: Følge opp og dokumentere leverandørers oppfyllelse av SLA-er og KPI-er.
-
Incident og problemkoordinering: Sikre effektiv håndtering og eskalering av større hendelser og bidra til å drive rotårsaksanalyser i samarbeid med leverandørene.
-
Endringsstyring: Koordinere og fasilitere endringsforespørsler mellom organisasjonen og leverandørene, inkludert godkjenning og planlegging av implementering for å minimere risiko.
-
Regelmessige møter: Planlegge, medvirke til, og dokumentere operasjonelle servicemøter med leverandøren.
-
Forbedringsarbeid: Kartlegge og drive frem initiativer for kontinuerlig tjenesteforbedring i samarbeid med brukere, leverandører, fagressurser og systemeiere i SINTEF.
-
Dokumentasjon: Vedlikeholde oppdatert dokumentasjon knyttet til tjenesteavtaler, leveranseprosesser, programvare og relevante IT-tjenester.
-
Prosjekter: Lede gjennomføring av forbedringstiltak og endringsleveranser.
Vi ser etter deg som:
-
har relevant høyere utdanning (bachelor-/mastergrad) innen IT, informasjonssystemer, økonomi eller tilsvarende.
-
har erfaring med å jobbe med IT leveransestyring og ITSM-prosesser i et outsourcet IT-driftsmiljø.
-
har erfaring med å koordinere aktiviteter og mindre leveranser/prosjekter på tvers av interne team og eksterne leverandører.
-
har minimum 3-5 års erfaring fra en rolle innen IT Service Management, Service Delivery, Operasjonell Leverandørstyring eller IT-koordinering.
-
trives med å jobbe strukturert og analytisk.
-
har god organisasjonsforståelse og formidlingsevne.
-
har god generell digital kompetanse.
-
er selvstendig og fremdriftsorientert, men jobber godt i team for å løse utfordringer.
Vi tilbyr:
-
En spennende mulighet til å arbeide med IT-koordinering og ledelse mellom brukere, institutter og leverandører
-
Et dynamisk og samarbeidsorientert arbeidsmiljø med dedikerte kollegaer.
-
Muligheten til å utvikle deg faglig og personlig gjennom utfordrende prosjekter.
-
Fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og forsikringsordninger, gode velferdsordninger og konkurransedyktig lønn.