Til hovedinnhold
Norsk English

IT-leveransekoordinator

IT-leveransekoordinator

SINTEF søker en engasjert og strukturert IT- leveransekoordinator som ønsker å bidra til god teknologistyring, leveranseoppfølging og sikker drift i et kunnskapsmiljø i verdensklasse. Du vil jobbe i vårt team for IT leveransestyring, som er et sentralt miljø for styring av interne og eksterne leveranser på IT-siden i SINTEF. Du vil jobbe i grensesnittet mellom brukerbehov, sentrale føringer og interne og eksterne leverandører av IT til SINTEF. Hovedfokus vil være å sørge for at vi når målene våre på IT-siden, spesielt knyttet til oppfølging av tjenestenivåer, økonomi og brukertilfredshet.   Stillingen rapporterer til IT-sjef i SINTEF. Hovedarbeidsoppgaver:

  • Service Level Management: Følge opp og dokumentere leverandørers oppfyllelse av SLA-er og KPI-er.

  • Incident og problemkoordinering: Sikre effektiv håndtering og eskalering av større hendelser og bidra til å drive rotårsaksanalyser i samarbeid med leverandørene.

  • Endringsstyring: Koordinere og fasilitere endringsforespørsler mellom organisasjonen og leverandørene, inkludert godkjenning og planlegging av implementering for å minimere risiko.

  • Regelmessige møter: Planlegge, medvirke til, og dokumentere operasjonelle servicemøter med leverandøren.

  • Forbedringsarbeid: Kartlegge og drive frem initiativer for kontinuerlig tjenesteforbedring i samarbeid med brukere, leverandører, fagressurser og systemeiere i SINTEF.

  • Dokumentasjon: Vedlikeholde oppdatert dokumentasjon knyttet til tjenesteavtaler, leveranseprosesser, programvare og relevante IT-tjenester.

  • Prosjekter: Lede gjennomføring av forbedringstiltak og endringsleveranser.

  Vi ser etter deg som:

  • har relevant høyere utdanning (bachelor-/mastergrad) innen IT, informasjonssystemer, økonomi eller tilsvarende.

  • har erfaring med å jobbe med IT leveransestyring og ITSM-prosesser i et outsourcet IT-driftsmiljø.

  • har erfaring med å koordinere aktiviteter og mindre leveranser/prosjekter på tvers av interne team og eksterne leverandører.

  • har minimum 3-5 års erfaring fra en rolle innen IT Service Management, Service Delivery, Operasjonell Leverandørstyring eller IT-koordinering.

  • trives med å jobbe strukturert og analytisk.

  • har god organisasjonsforståelse og formidlingsevne.

  • har god generell digital kompetanse.

  • er selvstendig og fremdriftsorientert, men jobber godt i team for å løse utfordringer.

   

Vi tilbyr: 

  • En spennende mulighet til å arbeide med IT-koordinering og ledelse mellom brukere, institutter og leverandører

  • Et dynamisk og samarbeidsorientert arbeidsmiljø med dedikerte kollegaer.

  • Muligheten til å utvikle deg faglig og personlig gjennom utfordrende prosjekter.

  • Fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og forsikringsordninger, gode velferdsordninger og konkurransedyktig lønn.

Søk på stillingen

Enhet

SINTEF Konsernstab

Arbeidssted

Trondheim

Søknadsfrist

Søk på stillingen

Spørsmål om stillingen

SINTEF is one of Europe’s largest independent research organisations. We create value through knowledge generation, research and innovation, and develop technological solutions that are brought into practical use. SINTEF er et av Europas største uavhengige forskningsinstitutter. Vi skaper verdier gjennom kunnskap, forskning og innovasjon, og utvikler løsninger og teknologi som tas i bruk.
Se alle ledige stillinger

 

 

Om SINTEF

SINTEF er et av Europas største forskningsinstitutt, med flerfaglig spisskompetanse innenfor teknologi, naturvitenskap og samfunnsvitenskap. SINTEF er en uavhengig stiftelse som siden 1950 har skapt innovasjon og samfunnsnytte gjennom utviklings- og forskningsoppdrag for næringsliv og offentlig sektor i inn- og utland. SINTEF har rundt 2100 medarbeidere fra 80 nasjoner, og en årlig omsetning på over tre milliarder kroner. 

Vår visjon: Teknologi for et bedre samfunn 

Les mer om SINTEF her.

Video