Til hovedinnhold

Bjørn-Ola Berge

Seniorforsker

Bjørn-Ola Berge

Seniorforsker

Bjørn-Ola Berge
Telefon: +47 932 29 593
E-post:
Avdeling: Skip og havkonstruksjoner
Kontorsted: Trondheim

Publikasjoner og ansvarsområder

Publikasjon
https://www.sintef.no/publikasjoner/publikasjon/?pubid=1571979

The paper deals with the topic of monitoring the performances of a vessel in service in order to establish whether fouling of the hull have worsened the hydrodynamic efficiency of the ship. In the paper the aspects of acquisition, treatment and presentation of the data are discussed. Particular focu...

Forfattere Luca Savio Kourosh Koushan Bjørn Ola Berge Øyvind Magnussen
År 2017
Type Vitenskapelig foredrag
Publikasjon
https://www.sintef.no/publikasjoner/publikasjon/?pubid=1283897

A vessel traveling across the sea experiences waves. The waves produce forces on the vessel resulting in added resistance. The forces are caused by the combination of wave and vessel motion. A variety of methods for prediction of added resistance in waves exists. The complexity and accuracy varies s...

Forfattere Eivind Ruth Bjørn Ola Berge Henning Borgen
År 2015
Type Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publikasjon
https://www.sintef.no/publikasjoner/publikasjon/?pubid=1165397

This paper describes an experimental and numerical study on the effect of bilge keels on a specific offshore vessel. Forced roll and free decay experiments were carried out at MARINTEK in a joint project between VARD, DNV GL and MARINTEK during Nov. 2012. The 1:25 ship model was tested both with and...

Forfattere Trygve Kristiansen Eivind Ruth Reza Firoozkoohi Henning Borgen Bjørn Ola Berge
År 2014
Type Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publikasjon
https://www.sintef.no/publikasjoner/publikasjon/?pubid=1083873

The positioning capability is a crucial property for safe and reliable operations of a dynamically positioned (DP) offshore vessel. The limiting factor in such is the vessel's thruster configuration and the maximum resultant forces and turning moment this can produce in all directions. Based on the ...

Forfattere Øivind Kåre Kjerstad Roger Skjetne Bjørn Ola Berge
År 2013
Type Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publikasjon
https://www.sintef.no/publikasjoner/publikasjon/?pubid=1083872

The positioning capability is a crucial property for safe and reliable operations of a dynamically positioned (DP) offshore vessel. The limiting factor in such is the vessel's thruster configuration and the maximum resultant forces and turning moment this can produce in all directions. Based on the ...

Forfattere Øivind Kåre Kjerstad Roger Skjetne Bjørn Ola Berge
År 2013
Type Vitenskapelig foredrag
Publikasjon
https://www.sintef.no/publikasjoner/publikasjon/?pubid=1016938

The pristine Arctic region is vulnerable and the robustness of Arctic ecosystems is not fully known. Bearing in mind serious accidents in oil and gas production in other parts of the world, it is important to develop methods, equipment, procedures and human competences that will make oil and gas exp...

Forfattere Tor Einar Berg Bjørn Ola Berge Henning Borgen
År 2012
Type Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel